واتر پمپ پراید
پست شده در آموزشی

واتر پمپ پراید وعلائم خرابی آن
0 (0)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

واتر پمپ یکی از قطعات خودرو است که به آن پمپ آب نیز می گویند. این قطعه چزو قطعات خنک کننده موتور خودرو می باشد که وظایف مهمی را بر عهده دارد. امروز در این مقاله ما می خواهیم به سراغ بررسی واتر پمپ پراید و عوامل و علائم خرابی آن برویم. پس در صورتی که می خواهید با این قطعه مهم و عوامل و نشانه های خرابی آن آشنا شوید تا در صورت خراب شدن این قطعه سریعا متوجه آن شوید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها در سایت عبدالهی یدک دنبال کنید و با ما همراه باشید.برای خرید عمده لوازم یدکی می توانید به عبدالهی یدک مراجعه کنید.

واتر پمپ پراید

این قطعه همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، جزو سیستم خنک کننده خودرو می باشد و همانطور که از نامش پیداست، واتر پمپ توسط کنترل گرمای آب و رادیاتور و ضد یخ باعث می شود که موتور حرارت شدید احتراق درونی را تحمل کند. واتر پمپ پراید روی سیلندر و مجاور تسمه تایم قرار دارد. در ادامه اجزای تشکیل دهنده سیستم خنک کننده را بررسی می کنیم.

اجزای تشکیل دهنده سیستم خنک کننده

-خنک کننده فن

یکی از اجزای تشکیل دهنده این سیستم خنک کننده غن است که به مایعی که در اطراف رادیاتور در حال حرکت است، کمک می کند.

-رادیاتور

قطعه بعدی رادیاتور است که وظیفه آن خنک کردن مایع برای بازگشتن از واتر پمپ می باشد.

-ترموستات یا تنظیم کننده درجه حرارت

ترموستات کار کنترل دمای ماده سرمایشی را انجام داده و بر اساس آن مایع را به سمت موتور انتقال می دهد.

-پمپ آب (واتر پمپ)

همانطور که کمی پیش عنوان کردیم پمپ آب و مایع سرد را به موتور انتقال داده و آب گرم را از رادیاتور باز می گرداند تا این آب خنک شود.

-خنک کننده بلوک

این بلوک مایع خنک کننده را خنک می کند.

-خنک کننده بالایی

مایع خنک کننده از میان خنک کننده بالایی عبور می کند و باعث خنک شدن سیلندر های بالایی می شود.

واتر پمپ پراید از چه اجزایی تشکیل شده است؟

-فنج

-آب پخش کن

-میل شفت

-پوسته

عوامل و علائم  خرابی پمپ آب

زنگ زدگی و خوردگی واتر پمپ

در صورت نشتی این قطعه، مواد معدنی آب به اطراف این قطعه نفوذ کرده و موجب زنگ زدگی و خوردگی این قطعه می شوند.  در صورت خوردگی، سوراخ هایی روی پمپ آب ایجاد می شوند.

-نشتی خنک کننده در زیر خودرو

اتصال چند فنر، واشر و فیبر پمپ آب را تشکیل داده اند. با گذر زمان امکان دارد این قطعات بیش از حد خشک شده یا شکسته شوند. در نتیجه واتر پمپ نشتی کرده و مایع خنک کننده از قسمت وسط جلوی خودرو نشتی می کند.

-گرمای بیش از حد موتور

در صورت خراب شدن واتر پمپ، مایع خنک کننده به داخل موتور راه نمی یابد و به همین سبب دمای موتور بیش از گرم می شود و آسیب های شدیدی به آن وارد می شود.

-شل شدن پمپ آب

در صورت شل شدن این قسمت صدایی مانند  وز وز به گوش می رسد و دلیل آن از بین رفتن برخی از قطعات مانند یاتاقان ها و شل شدن کمربند تسمه تایم می باشد.

پر فروش ترین های عبدالهی یدک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوازم میخوای تماس بگیر