علت خرابی دینام خودرو
پست شده در آموزشی

دینام خودرو و دلایل خرابی آن
5 (2)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دینام خودرو چیست و علت خرابی دینام خودرو چیست؟ چگونه از خرابی دینام پیشگیری کنیم؟ خودرو دارای قطعات متعددی است که تمام این قطعات در کنار هم به عملکرد خودرو کمک می کنند. بدیهی است که خرابی یکی از این قطعات می تواند عملکرد خودرو را مختل کند. یکی از قطعات مهم خودرو دینام است که وظایف مهمی را بر عهده دارد. از آنجایی که این دستگاه از اهمیت زیادی برخودار است، در مقاله امروز تصمیم گرفتیم درمورد دینام و دلایل خرابی آن با شما صحبت کنیم. پس اگر می خواهید با این قطعه مهم آشنا شوید و دلایل خرابی آن را بدانید، در ادامه این مقاله در سایت عبدالهی یدک همراه ما باشید.

برای خرید عمده لوازم یدکی خودرو با شماره 09125948814 تماس بگیرید.

دینام خودرو چیست؟

یکی از قطعات مهم خودرو دینام آن است که درواقع موتور الکتریکی خودرو محسوب می شود. این قطعه هنگام روشن بودن خودرو با استفاده از میل لنگ برق مورد نیاز خودرو را تولید می کند. آرمیچری که در دینام خودرو با کمک چرخش در مدار مغناطیسی برق تولید می کند. این نیرو توسط ذغال های موجود در دینام جمع آوری شده که در نتیجه خروجی های دینام دیگر می تواند جریان لازم به قطعات الکتریکی خودرو را ارائه کند.

دلایل خرابی دینام خودرو چیست؟

-مستهلک شدن دینام خودرو

دینام خودرو مانند هر قطعه دیگری عمر مفید دارد که این عمر بین 5 تا 8 سال می باشد. با گذشتن این طول عمر دینام فرسوده شده و باید آن را تعویض کنید. البته دینام خودرو ممکن است زودتر از طول عمرش به دلایل دیگری خراب شود که در ادامه آن ها را ذکر خواهیم کرد.

-ایراد در سیم کشی

چندین سیم در دینام وجود دارد که این سیم ها برای تامین نیروی آن گذاشته شده اند اگر هر کدام از این سیم ها آسیب ببینند، دینام خودرو معیوب می شود و قادر به شارژ کردن باتری نمی باشد.

-سفت نبودن پایانه های باتری

دلیل دیگر خرابی دینام می تواند شل بودن یا خردگی پایانه های باتری باشد. این خرابی معمولا به دلیل تجمع اسید در این قسمت اتفاق می افتد. در چنین شرایطی دینام خودرو یا شارژ نمی شود یا به طور نامنظم از ولتاژ پایین به بالا پرش می کند.

-معیوب بودن فیوز

خرابی در فیوز خودرو می تواند دلیل دیگری برای خرابی آن باشد. درواقع در صورتی که فیوز خودرو سوخته باشد دینام خودرو به مشکل می خورد.فیوز ها پس از گذشت یک مدت زمانی یا به علت عبور موج شدید برق از آن ها منفجر می شود.

-خرابی پولی یا تسمه

یکی دیگر از علل خرابی پولی یا تسمه خودرو است. تسمه و پولی نیروی مکانیکی ایجاد می کنند که دینام از این نرو برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می کنند. اگر هر کدام از این قطعه آسیب ببینند، انرژی مکانیکی وجود ندارد که دینام قادر به تبدیل آن به انرژی الکتریکی باشد.

-بالا بودن درجه حرارت

گرما در عملکرد دینام و مدت زمان نگهداری آن تاثیر می گذارد. گرما مقاومت الکتریکی را افزایش می دهد. به همین دلیل دینام باید با بیشترین توان ممکن کار کند تا بتواند عملکرد مناسبی را ارائه دهد. همین موضوع باعث می شود که به مرور تون و قدرت دینام برای تولید جریان برق کمتر شود. علاوه بر این دینام سخت کار کرده و فشار غیر ضروری به تسمه محرک خود و موتور وارد می کند.

پر فروش ترین های عبدالهی یدک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظر (2)

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوازم میخوای تماس بگیر