سنسور میل سوپاپ
پست شده در آموزشی

خرابی سنسور میل سوپاپ خودرو
0 (0)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

موتور خودرو های امروزی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این قطعات به نحوه به هم متصل هستند. بدین معنا که در صورت خرابی یکی از آن هاف قطعات دیگر هم ممکن است خراب شوند و آسیب ببینند. یکی از قطعات موتور خودرو سنسور میل سوپاپ است که امروز قرار است به آن بپردازیم و علائم خرابی آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس در صورت تمایل به آشنایی با این قطعه و نشانه های خرابی آن جایی نروید و با ما در سایت عبدالهی یدک همراه باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

برای خرید عمده لوازم یدکی خودرو می توانید با شماره 09125948814 تماس بگیرید.

سنسور میل سوپاپ خودرو چیست؟

خودرو هایی که انژکتوری هستند سنسور ها دارای دو نوع عمل گرا و گزارش گر هستند که نوع اول یک سری عملات به خصوصی را انجام می دهند و نوع دوم یعنی گزرش گر داده های مورد نظر را در زمان مناسب به واحد های کنترل ارسال می کند. این سنسور از نوع دوم یعنی گزارش گر بوده و لازم به ذکر است به عنوان یک مکمل گاز دور موتور نیز کاربرد دارد.

خرابی سنسور میل سوپاپ خودرو و علائم آن

-روشن شدن چراغ موتور

یکی از مهم ترین نشانه های خرابی این قسمت روشن شدن چراغ چک خودرو است. سیستم های عیب یابی روی برد II می توانند سخت و افزار و نرم ازار خودرو را کنترل می کند. همچنین آن قسمت را که ممکن است خراب شود را تشخیص دهند. علاوه بر ان می توان با کمک برخی از ابزار های اسکن DIY به سیستم میل سوپاپ متصل شد تا مشکل مشخص شود. اما پیشنهاد می کنیم هنگام روشن شدن این چراغ خودرو خود را به یک تعمیرگاه نشان دهید.

-کاهش شتاب خودرو و تضعیف عملکرد آن

در صورتی که احساس کردید خودرو شما دیگر مانند گذشته شتاب نمی گیرد. این بدین معناست که سنسور میل سوپاپ اطلاعات را به درستی به کامپیوتر خودرو نمی فرستد. به همین دلیل پیستون های موتور به طور صحیح همگام سازی نمی شوند.

-ایراد در گیربکس و تعویض دنده

داده هایی که به کمک ECM از یک سیستم میل سوپاچ خراب دریافت می شوند ممکن است نگذارند که شیر برقی شیفت گیربکس شود و دندع تعویض شود. از همین رو عملکرد نادرست در این قطعات باعث خرابی سنسور میل سوپاپ می شود.

-طبیعی نبودن مصرف سوخت

در صورت خراب بودن سنسور میل سوپاپ داده های تادرستی ارسال می شود. که می تواند انژکتور های سوخت را بع مدت زمان زیادی باز نگه داشته و باعث شوند که سوخت اضافه ای وارد محفظه احتراق شود. علاوه بر این در صورتی در محفظه احتراق بنزین بیش از اندازه مناسب جمع شود، به موتور ضربه می زند. در نتیجه زمانی که سنسور کار خود را درست انجام ندهد، روی مصرف سوخت تاثیر منفی می گذارد. در چنین شرایطی شما در بازده زمانی کوتاهی بنزین تمام می کنید.

-روشن نشدن موتور و ایراد در اختراق

در صورت خرابی این سنسور خودرو نمی تواند روشن شود. چرا که در صورت خرابی سنسور میل سوپاپ، سیگنال هایی که به کامپیوتر ارسال می شوند ضعیف خواهند بود. در نتیجه جرقه ای برای روشن شدن خودرو صورت نمی گیرد.

پر فروش ترین های عبدالهی یدک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظر (4)

  1. سلام
    توضیحات شما بسیار کامل و عالی بود👌👌علی الخصوص در مورد سنسور میل سوپاپ یا سنسور دور موتور که واقعا حیاتی عمل میکنه ،برای بنده این اتفاق افتاده بود ،باور کنید کلی هزینه کردم از تعویض پمپ بنزین گرفته ،رله دوبل ،صافی بنزین و غیره تا بالآخره با تعویض این سنسور مشکل حل شد ،واقعا خطرناک بود وسط جاده تو سرعت یکدفعه ماشین خاموش میشد هیچکس هم سر در نمیآورد👏👏👏

  2. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خدمت آقای عبدالهی

    منظور شما از خاموش شدن خودرو چیست؟؟؟

    آیا خودرو کاملاً خاموش میشه یا به صورت لحظه ای خاموش میشه؟؟؟

    بنده پژو ۴۰۵ دارم که به صورت لحظه‌ای هم زمان
    خودرو خاموش ، چراغ STOP و چراغ آمپر آب روشن میشه ؛
    خلاصه اینکه ماشین برای یک ثانیه STOP کامل میزنه . . .
    اینم بگم که:
    ۱ _ ماشین اصلاً شتاب نداشت مپ سنسور تعویض کردم ۲۰% بهتر شد ولی همچنان استوپ میزنه و شتاب نداره .
    ۲ _ دیکس صفحه هم چند روزه که تعویض کردم.
    ۳ _ ماشین درجا که هست سه کار میکنه
    ولی گاز که میدی صاف میشه .

    حال با این شرایط سنسور میل سوپاپ میتونه ایراد داشته باشه؟؟؟

    آیا نکته خاصی مد نظر شما استاد عزیز هست که ِبتونه چاره ساز باشه؟؟؟

    پیشاپیش از توضیحات کامل وتوجه شما سپاسگزارم، خیلی محبّت کردید . . . .

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوازم میخوای تماس بگیر