روش تعویض تیغه برف پاک کن
پست شده در آموزشی

نحوه تعویض تیغه برف پاک کن
3 (1)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

نحوه تعویض تیغه برف پاک کن چگونه است؟! دقت کنید در اکثر موارد قسمت فلزی برف پاک کن ها را تعویض نمی کنند.۲- بدنه فلزی زیر برف پاک کن را بردارید. ۳- تیغه پلاستیکی برف پاک کن را تا حدودی تا کنید وسعی تان بر این باشد که اونو از بدنه جدا کنید.از آن جایی که خار کشویی طور است و تیغه هم به شکل قلابه مانند تصویر با انگشت ی فشار بدید در میاد.

نحوه تعویض تیغه برف پاک کن
نحوه تعویض تیغه برف پاک کن

یکی از ابزار ایمنی خودرو که از اهمیت زیادی برخوردار است، همانطور که می دانید، وظیفه این قطعه تمیز کردن شیشه خودرو خصوصا هنگام فصول سرد سال و هنگام بارش برف و باران است. به همین ترتیب شما باید قبل از شروع زمستان و پاییز از سلامت این قطعات مطمئن شوید و در صورت فرسوده شدن آن ها، اقدام به تعویضشان کنید. در ادامه قصد داریم نحوه تعویض تیغه برف پاک کن را برایتان شرح دهیم. پس اگر می خواهید با این قطعه و نحوه تعویض آن به طور کامل اشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه تعویض تیغه برف پاک کن

این تیغه ها یک قطعه مصرفی محسوب می شوند و باید هر 6 ماه یک بار تعویض شوند.  یکی از دلایل فسوده شدن این قطعات گرمای خورشید است و به همین دلیل این فرسودگی بیشتر در فصل تابستان اتفاق می افتد. البته بسیاری از افراد گمان می کنند که اگر تیغه برف پاک کن سالم باشد، دیگر نیازی به تعویض آن نیست. اما این طرز فکر کاملا غلط است. تیغه برف پاک کن در صورت خرابی، روی شیشه خودرو خط می اندازد یا به درستی شیشه خودرو را پاک نمی کند.

مراحل تعویض تیغه برف پاک کن به شرح زیر است:

1-خریداری تیغه برف پاک کن

در مرحله اول باید تیغه برف پاک کن متناسب با خودرو خودتان را خریداری کنید. همچنین انواع مختلفی از تیغه برف پاک کن در بازار موجود هستند که برخی از آن ها شامل سیلیکونی و ژله ای هستند. نوع ژله ای آن ها ارزان ترین نوع تیغه برف پاک کن محسوب می شوند. قسمت فلزی آن ها نیز نباید تعویض شود.

2-بلند کردن بدنه فلزی

حال باید بدنه فلزی زیر برف پاک کن را بلند کنید تا برای تعویض آماده شود.

3-جدا کردن تیغه پلاستیکی از بدنه فلزی

در اقدام بعدی باید تیغه پلاستیکی برف پاک کن را خم کرده و بدنه فلزی را از آن جدا کنید. خار موجود در این قطعات کشویی بوده و سر تیغه آهنی آن نیز به قلاب شباهت دارد و با کمترین فشار خارج می شود.

فراموش نکنید که در بیشتر خودرو ها قسمت پلاستیکی با یک پین کوچک به بدنه فلزی وصل شده است. جهت جدا کردن قسمت پلاستیکی باید ول پین را جدا کرده تا لاستیک را بتوانید تعویض کنید. هنگام انجام این پروسه مراقب باشید تا دستانتان آسیب نبینند.

4-جایگزین تیغه جدید

در اخرین اقدام باید تیغه جدید را جایگزین کرده و پین را جا بزنید.

5-قرار دادن برف پاک کن

هنگامی که هر دو تیغه را تعویض کردید، برف پاک کن را در جای خود قرار دهید و آن را امتحان کنید. یعنی ماشین را روشن کنید و دکمه برف پاک کن را بزنید تا از عملکرد آن مطمئن شوید. در صورتی که شیشه خودرو به خوبی تمیز شود، شما کار درست را انجام داده اید. یادتان باشد که در بیشتر خودرو ها اندازه تیغه چپ و راست یکسان نیست پس حواستان باشد که آن ها را جا به جا نصب نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ویکی پدیا مراجعه کنید.

البته می توانید برای این کار از طریق یک شیشه اتومبیلی معتبر اقدام کنید. برای خرید عمده لوازم یدکی اینجا کلیک کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوازم میخوای تماس بگیر