لوازم یدکی اصل
پست شده در آموزشی

نحوه ی تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی
0 (0)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

 بی شک نام لوازم یدکی خودرو را شنیده اید و شاید  بدانید که این قطعات چه نوع قطعاتی هستند. لوازم یدکی از آن دسته قطعاتی هستند که وقتی برخی از قطعات خودرو خراب می شوند، برای اینکه خودرو مانند گذشته به عملکرد خود ادامه دهد. قطعات یدکی جایگزین قطعات خراب می شوند تا خودرو به مشکل نخورد و به عملکرد خود ادامه دهد. در غیر این صورت اگر این قطعات تعمیر نشوند ممکن است قطعات دیگر هم خراب شوند و هزینه بیشتری برای صاحب خودرو داشته باشد. یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید این قطعات دقت کرد، اصل بودن آن ها است. از همین رو ما در این مقاله نحوه ی تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی را توضیح دهیم.

لوازم یدکی چیست؟

همانطور که کم پیش گفتیم، این لوازم، لوازم هستند که اگر برخی  از قطعات خودرو به مشکل بخورد و نیاز به تعویض داشته باشند، لوازم یدکی جایگزین این قطعات می شوند. با جایگزین این قطعات، خودرو مانند گذشته به عملکرد خود به درستی ادامه می دهد.

نحوه ی تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی

در این بخش قصد داریم تا روش هایی که می توان با کمک آن ها  لوازم یدکی اصل از تقلبی را تشخیص داد، بررسی کنیم.تا بتوانید برای خرید عمده لوازم یدکی بدون دغدغه خرید کنید.

1-نشان استاندارد

اولین راهی که می توان با کمک آن از اصل بودن قطعه باخبر شد نشان استاندارد است. قطعات یدکی دارای دو نوع ایمن و فوق ایمن هستند که طبق سازمان ملی استاندارد تقسیم بندی شده اند.درواقع نشان استاندارد به عنوان تضمین آن کالا است. البته تقلبی بودن نشان استاندارد هم مطرح می باشد که به همین دلیل باید این نشان را توسط سامانه استاندارد پیگیری کنید.

2-داشتن هولوگرام رسمی

شرکت های معتبر، روی کالا های خود هولوگرام رسمی درج می کنند که به معنای اصالت آن کالا است.

3- توجه به بارکد کالا

بارکد روی بیشر محصولات شرکت های مختلف نصب می شود و با کمک برخی برنامه های بارکد خوان می توان به اطلاعات مهمی دست یافت. اگر کالایی که خریدری کردید، تقلبی باشد، نام روی بسته بندی با نامی که بعد از اسکن مشخص می شود، هم خوانی نخواهد داشت.

4-بررسی ظاهر قطعه

بله درست شنیدید، یکی دیگر از راه های تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی بررسی ظاهر آن ها است. چرا که شرکت های معتبر به ظاهر قطعات یدکی اهمیت زیدی می دهند. این موضوع آنقدر مشهود است که اگر یک قطعه اصل و تقلبی را کنار هم بگذارید، به راحتی قابل تشخیص هستند.

5-در نظر گرفتن قیمت

بدیهی است قطعات اصل گران تر از قطعات تقلبی یا فیک هستند. به همین دلیل در صورتی که قسمت لوازم یدکی تفاوت بسیار زیادی با محصولات کارخانه داشت، یعنی آن قطعه تقلبی است. همچنین برخی از محصولات هم بسیار گران تر از محصولات بازار هستند.

6-توجه به کیفیت

مقایسه کیفیت لوازم یدکی یکی دیگر از راه های تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی است. مواد تشکیل دهنده قطعات یدکی کیفیت بالایی دارند که همین موضوع باعث می شود که دوام و طول عمر آن ها بالا برود. از همین سعی کنید که به جنس قطعات یدکی بیشتر دقت کنید.

پر فروش ترین های عبدالهی یدک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوازم میخوای تماس بگیر