علت خروج آب از اگزوز چیست؟
پست شده در آموزشی

علت خروج آب از اگزوز چیست؟
0 (0)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بی شک یکی از مهم ترین و کاربردی ترین قطعات خودرو اگزوز آن است. این قطعه مانند هر کدام از قسمت های خودرو ممکن است به دلایل مختلف معیوب شود و دچار آسیب های احتمالی به عملکرد خودرو شود. یکی از این مشکلات خروج آب از آن می باشد. شاید با این مشکل رو به رو شده باشید اما ندانید که باید چه اقدامی انجام دهید یا حتی دلیل این موضوع به کدام یکی از قسمت های خودرو باز می گردد. در این مقاله می خواهیم به علت خروج آب از اگزوز خودرو بپدازیم.

برای خرید عمده لوازم یدکی خودرو با شماره 09125948814 تماس بگیرید.

اگزوز چیست؟

این قطعه وظیفه گاز های تولید شده توسط فرایند احتراق در محفظه موتور را به بیرون می فرستند. در نتیجه اگزوز خودرو با این کار باعث کاهش آلایندگی های موجود، کاهش دما و کاهش صدا می شود. این قطعه دارای سه بخش اصلی که به موتور وصل شده، بخش میانی و بخش انتهایی می باشد. مبدل کاتالیست یا کاتالیزور بخش اول بده که گاز های سمی را به گاز های سبک تر و بی خطر تبدیل می کند. بخش میانی آن موجب کاهش صدا و کاهش آلایندگی می شود.

علت خروج آب از اگزوز چیست؟

 حال که با این قطعه مهم آشنا شدید، در این بخش می خواهیم دلیل خروج آب از اگزوز را بررسی کنیم.

-داغی موتور

بیشترین گرمای خودرو در همان ابندا استارت زدن خودرو تولید می شود. روغن خودرو جهت جریان یافتن و روغن کاری قطعات به زمان زیادی نیاز دارد. از همین رو اگر دمای بیرون سرد باشد، بین دمای هوا و اگزوز تفاوت دما ایجاد می شود. در نتیجه موجب تشکیل شدن بخار ب درون اگزوز شده و با برخورد به فلز سرد اگزوز این بخار آب به مایع تبدیل می شود. سپس این مایع بعد از چند دقیقه از لوله اگزوز خارج می شود. در صورت متوقف نشدن خروج این قطرات، یعنی اگزوز به مشکل خورده است.

-خراب شدن رینگ و پیستون

خرابی رینگ پیستون می تواند دلیل دیگری برای خروج آب از اگزوز باشد. در صورتی که واشر سر سیلندر هم دچار ترکیدن باشد یا درون سیستم اگزوز هم بخار آب متراکم باقی مانده باشد ممکن است از اگزوز آب خارج شود.

-از بین نرفتن قطرات آب در سیستم اگزوز

همانطور که گفتیم کاتالیست یکی از قطعات اگزوز خودرو است. کاتالیت گاز های سمی که از اگزوز خارج می شوند را کاهش می دهد. از همین رو این گاز ها ضرری برای محیط زیست و موجودات زنده یعنی حیوانات و انسان ها و گیاهان ندارند. در این فرایند بخار آبی تولید می شود که به صورت قطره قطره از اگزوز خارج می شوند که ایرادی ندارد. اما در صورتی که این قطعات پس از گذشت مدتی از بین بروند. در غیر این صورت یعنی ایرادی در سیستم اگزوز وجود دارد.

جمع بندی

اگزوز یکی از قطعات مهم خودرو است که دارای سه بخش متصل به اگزوز، میانی و انتهایی است. این قطعه گاز های فرایند احتراق را خارج می کنند و با این کار آلایندگی ها را کاهش داده و موجب کاهش دما و کاهش صدا نیز می شوند. دلایل خروج آب از اگزوز می تواند خرابی رینگ و پیستون، واشر سر سیلندر و … باشد. آیا تا به حال با این مشکل رو به رو شده اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پر فروش ترین های عبدالهی یدک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوازم میخوای تماس بگیر